Jdi na obsah Jdi na menu
 


ORGÁNOVÉ HODINY

Aktivita dle hodin je uvedena níže v tabulce. Platí pro zimní čas, pro letní je nutné připočítat jednu hodinu, naše tělo se totiž umělým posunem hodin neřídí.
23.- 1. hodina
žlučník
Období největší pracovní činnosti žlučníku. U lidí se žlučníkovými problémy dochází ke zhoršení a k nočnímu buzení.
1.-3.
hodina
játra
Začínají pracovat játra. V této době nastává útlum (nejnižší okysličení mozku), je potřebná zvýšená pozornost při činnostech vyžadujících zvýšenou opatrnost. Nedoporučuje se konzumace těžkých a mastných jídel nebo pití alkoholu.
3.-5.
hodina
plíce
Vrcholí činnost plic, často se budí kuřáci,astmatici, průduškáři nebo lidé s jiným onemocněním dýchacích cest. Zvýšená je psychická a emocionální zátěž.
5.-7.
hodina
Tlusté střevo
V nejvyšší činnosti je tlusté střevo. Je dobré si navyknout na vyprazdňování. Je také potřeba se pomalu probouzet, vyhýbat se stresu a spěchu. Kdo je nemocný, cítí se touto dobou při probuzení velmi špatně. Je nutné se dost napít vlažného čaje, vody a jíst lehkou snídani.
7.-9.
hodina
žaludek
Dostává se do hlavní aktivity žaludek. Snídat lehká jídla, vyhnout se tučným a smaženým pokrmům. Žaludek potřebuje smíchat žaludeční šťávy se šťávami ze dvanáctníku a slinivky s lehkým obsahem, aby se dobře propláchlo tenké střevo a mohlo později dobře zpracovat přijatou potravu. Je důležité konzumovat ovoce, vitamíny. Tělo potřebuje být v teple, není vhodná studená sprcha nebo koupel vůbec.
9.-11.
hodina
Slinivka a slezina
Vrcholí práce slinivky břišní a sleziny. Nedoporučuje se pít alkohol. Vhodné je ovoce, med. Je to jediná doba, kdy je tělo schopné strávit sladkosti a nejdou přitom " na tloušťku". Vyhýbat bychom se měli přílišné fyzické činnosti, ale zato můžeme podávat vysoké duševní výkony. Kolem 11. hodiny nastává dopolední výkonnostní vrchol.
11.-13.
hodina
srdce
Je to doba aktivní činnosti srdce a není proto dobré ho zatěžovat velkým množstvím potravy a kávou. Nastává mírný fyzický i duševní útlum. Pozor při řízení auta. Doba vhodná na krátký spánek nebo na procházku přírodou.
13.-15.
hodina
Tenké střevo
Do činnosti se dostává tenké střevo, je to nejlepší doba na oběd. Kdo lehce snídal mezi 7. a 9. hodinou, tomu nebude po obědě těžko. Začíná se zvyšovat fyzická aktivita a snižovat se citlivost zubů, proto je vhodné navštívit zubního lékaře.
15.-17.
hodina
Močový měchýř
Nejvíce pracuje močový měchýř. Pít bylinné čaje, lze si dát i kávu, ale pozor, 1 díl kávy vyrovnat třemi díly vody ! Trávící systém je schopen přijmout vydatné jídlo, tělesná aktivita stoupá a dosahuje druhého výkonnostního stupně. Nejlepší doba na sport. Kolem 17. hodiny si ještě dát lehkou svačinu, a kdo chce zhubnout, už nebude potom jíst .
17.-19.
hodina
ledviny
V nejvyšší aktivitě jsou ledviny a je velmi nutné se vyhýbat všemu co jim škodí. Jsou to káva, silný černý čaj, limonády, alkohol, soli, tuky, cukry, chlad a stres. Pánové, kteří mají touto dobou ve zvyku chodit na pivo, by měli chodit už v 15.-17. hod. Pít jen pramenitou vodu, bylinné čaje, jíst zeleninu, tmavé pečivo. Kolem19. hod je vhodný čas k užívání všech druhů biokalcia a Kordycepsu.
19.-21.
hodina
Obal srdce,krev
Do činnosti se dostává obal srdce a krev. Touto dobou člověk dobře vnímá a učí se. Je to čas pro poslech hudby, návštěvu divadla. Dobře působí antibiotika a masti proti bolesti.
21.-23.
hodina
3 ohřívače
V aktivitě je tzv. trojitý ohřívač, což jsou 3 energetická centra napojená na vesmír. První je 3 prsty pod krční jamkou, druhé je 3 prsty nad pupkem a třetí 3 prsty pod pupkem. Řídí se zákonem "život má přednost" a pokud užíváme doplňky stravy, tělo si je v tuto dobu dá tam, kde je nejvíc potřebuje.
 
Je to univerzální doba pro užívání přírodních produktů. Před spaním se uklidníme, můžeme zapálit svíčky, děláme jen příjemmné věci, v létě můžeme posedět na zahradě, vnímat přírodu, stromy, hvězdy. Druhý den se probudíme odpočatí.
 
Tělo se připravuje na spánek, chce klid, proto bychom neměli dělat nic pro jeho aktivaci. Nejíme, nekouříme, alkohol vynecháme.